Bu Blogda Ara

25 Ekim 2013 Cuma

Anlatımlı bebek yeleği örgü modeli



Merhaba sizinle ördüğüm bebek yeleğini paylaşmak istedim. Arkadaşımın 3-4 ay sonra bebeği olacak Allahım hayırlısıyla sağlıklı sıhhatli kucağına almayı nasip etsin.Onun için gittim yünlerimi aldım çok şirin bir yelek ördüm.
Anlatabildiğim kadarıyla ayrıntılı bir şekilde sizinle paylaşacağım belki örmek isteyenler olur:))

başlangıç 36 zincir ön sağ
zincir üstünden 36 ilmek alımı     
Tek şişle örülen bir modeldir. Şişin uç kısmı tığ ucu şeklindedir. Ben 3 numara ile ördüm.Aynı renk iplerden yapmak isterseniz beyaz, sarı, yeşil, mavi, kırmızı ve siyah iplere ihtiyacınız var. En çok beyaz ip gidiyor. 1,5 beyaz ip gitti. Diğer iplerden evde parça ip felan varsa yeterli olur çok fazla ip gitmiyor. Birde çok kalın olmamasına dikkat edin bebe yünü alırsanız daha iyi oluyor.
36 ilmeğin 2'şer 2'şer toplanma şekli.2 ilmeği çektikten sonra 1 zincir geçiyoruz.
ön sağ ördek modeli bitimi,ayakları sonradan yapılıyor.
ön sağ ördek modeli


















ÖN SAĞ TARAF: ilk önce 36 zincir çekerek örgüye başlıyoruz. Zincirden sonra resimde de görüldüğü gibi zincir üstüne şişi batırarak kazak ilmeği alır gibi hepsini şişte topluyoruz.Topladıktan sonra 2'şer - 2'şer şişten geçirerek hepsini bitiriyoruz. Resimlerden daha iyi anlayabilirsiniz.
10 sıra beyaz ördükten sonra 11. Sırada 8 ilmek beyazdan sonra sarı ip ekliyoruz ve 4 ilmek sarı gidiyoruz. Bu şekilde ip ekleyerek kuyruğunu, gözünü, gagasını da yapıyoruz. Fotografları yakın çekerek sayabilmemize yardımcı olmak istedim. Ördek modeli çıktıktan sonra 37. Sırada kol altını kesmeye başıyoruz. Kazak örgüsünde olduğu gibi önce 3, sonra 2 ve 1 şeklinde kesiyoruz. Ön yaka kısmını da 43. Sırada 1-1 kesiyoruz. Ben son 2 ilmeği birden alarak kestim ve 14 sıra bu şekilde devam ederek bitirdim. Bu arada ördeğin ayaklarını sonradan iğneyle yapıyoruz.


ön sol
ön sol tarafı:ördek ayakları ve ağaç çiçekleri
sonradan yapılıyor




















ön sağ sol kısımları


ÖN SOL TARAF: Yine 36 zincir örerek işe başlıyoruz. Bu tarafda 4 sıra gittikten sonra 5. Sırada yeşil ip ekliyoruz. 7 ilmek beyazdan sonra 16 ilmek yeşil renk ördükten sonra beyaza devam ediyoruz. resimde görüldüğü gibi örgüye devam ediyoruz. Daha sonra 7. Sırada siyah ip ekleyip ağacın dallarını yapıyoruz. Çiçeklerini daha sonra iğneyle sonradan yapıyoruz. 16. Sıraya gelince de ördek modeline başlıyoruz. Ördek ayaklarını da sonradan dikerek yapıyoruz. Diğer tarafında anlattığım şekilde de kol ve yaka kısmını kesmeye başlıyoruz.





ARKA KISMI: 72 tane zincir çekiyoruz. Ön taraflardaki gibi zincire batırarak 72 ilmek şişe çıkartıyoruz. Daha sonra 2'şer 2 'şer ilmekleri toplayarak bu sırayı bitiriyoruz. 37 sıra ördükten sonra kol kosımlarını 3-2-1 şeklinde kesiyoruz ve ön taraflarına ölçerek örgümüzü bitiriyoruz. Ben yeleği birleştirip dikdikten sonra kenarlarına mavi iple kalın tığla gördüğünüz gibi örgü yaptım. Umarım anlatabilmişimdir. Anlamadığınız yer olursa yorum olarak belirtebilirsiniz.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı